Všeobecné obchodní podmínky
Sídlo firmy: Horní Lhota 152, 763 23 Dolní Lhota u Luhačovic
IČO: 03001806
DIČ: CZ8352184115
Fyzická osoba podnikající dle živnostenského zákona nezapsaná v obchodním rejstříku,
Ev. č. ŽL: MMZL 083893/2014 ze 14. května 2014
Telefon: +420 608 748 548
Email: premium-saffron(at)email.com
Seznam provozoven: Provozovatelka e-shopu nemá žádné provozovny
Provozní doba e-shopu: Objednávky učiněné prostřednictvím internetové aplikace NON-STOP, telefonicky PO - PÁ: 9.00 - 16.00 h
Prodávající se zavazuje na písemnou nebo elektronickou korespondenci ze strany kupujícího reagovat neprodleně, nejpozději ve lhůtě dvou pracovních dnů.
Kupující / spotřebitel – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti.
1.1. Tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“) dodavatelky Mgr. Lenka Žáčková - www.safran-bio.cz, se sídlem Horní Lhota 152, 763 23 Dolní Lhota u Luhačovic, IČO: 03001806, zapsané v živnostenském rejstříku Magistrátu města Zlína pod č. j. MMZL 083893/2014 ze 14. května 2014 (dále jen „prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) vzájemná práva a povinnosti smluvních stran vzniklé v souvislosti nebo na základě kupní smlouvy (dále jen „kupní smlouva“) uzavírané mezi prodávající a jinou fyzickou osobou (dále jen „kupující“) prostřednictvím internetového obchodu prodávající. Internetový obchod je prodávající provozován na webové stránce umístněné na internetové adrese www.safran-bio.cz (dále jen „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále jen „webové rozhraní obchodu“).
1.2. Obchodní podmínky se nevztahují na případy, kdy osoba, která má v úmyslu nakoupit zboží od prodávající, je právnickou osobou či osobou, jež jedná při objednávání zboží v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci svého samostatného výkonu povolání.
1.3. Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.
1.4. Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít pouze v českém jazyce.
1.5. Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
2.1. Veškerá ustanovení čl. II těchto obchodních podmínek se vztahují na kupní smlouvy uzavřené tzv. distančním způsobem ve smyslu ust. § 1820 a násl. zák. č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku (dále jen OZ) a aplikují se pouze na případy, kdy kupující je spotřebitelem ve smyslu § 419 OZ, tj. je-li osobou, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá předmětnou kupní smlouvu s prodávajícím, jakožto podnikatelem nebo s ním jinak jedná.
2.2. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Prodávající neúčtuje žádné zvýšené poplatky za prostředky komunikace na dálku, zejména u telefonní linky či internetového připojení prodávajícího. Veškeré tyto prostředky komunikace na dálku jsou zpoplatněny základní sazbou dle příslušného tarifu operátora, jehož služby kupující čerpá. Toto ujednání se nevztahuje na podmínky smluvní přepravy.
2.3. Prodávající nepožaduje na kupujícím platbu žádné zálohy či obdobné platby. Platba kupujícího převodem na účet prodávajícího před odesláním zboží kupujícímu pro tyto účely není zálohou, ale platbou kupní ceny.
2.4. Prodávající neuzavírá kupní smlouvy s opakovaným plněním ani na dobu neurčitou.
Kupující má právo na odstoupení od kupní smlouvy ve lhůtě 14-ti dnů, která v daném případě běží ode dne převzetí zboží kupujícím. V případě, že by předmětem kupní smlouvy byl prodej zboží po částech, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží.
2.5. K odstoupení od kupní smlouvy může kupující využít formulář » umístěný na internetových stránkách prodávajícího.
Odstoupení od smlouvy je účinné okamžikem jeho doručení v písemné formě prodávajícímu. Prodávající je v takovém případě povinen v textové podobě potvrdit kupujícímu bezodkladně přijetí tohoto odstoupení.
Kupující je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14-ti dnů od odstoupení od smlouvy, předat prodávajícímu zboží, které od prodávajícího obdržel.
Náklady na odeslání zboží prodávajícímu nese v takovém případě kupující, to platí i tehdy, jestliže zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu prodávající bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14-ti dnů od odstoupení od smlouvy všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání zboží, které od kupujícího na základě takové smlouvy přijal. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží.
V případě odstoupení od smlouvy není prodávající povinen vrátit kupujícímu přijaté peněžní prostředky dříve, než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
Obchodní balení šafránu - koření je na spoji obalu opatřeno holografickou plombou o velikosti 10 mm s proměnným polem, které nese nápis "SECURITY protection" a jako podklad ve spodní holo vrstvě je rastr ze slova "Original". Kruhová plomba má tři holografické vrstvy. Třetí vrstva je pětimístné sériové číslo. Tato plomba slouží jako ochrana proti otevření, přičemž podkladová vrstva vykazuje zvýšenou citlivost na pokusy o neoprávněné odlepení a reaguje na něj specifickým poškozením nosné kovové vrstvy - odhalením rastru 3x3 mm. Kupující není oprávněn odstoupit od kupní smlouvy, je-li předmětem dodávky koření v uzavřeném sáčku či skleněné nádobě, pakliže kupující sáček či nádobu otevřel (došlo k porušení bezpečnostní plomby) a zejména z hygienických důvodů není možné zboží vrátit.
2.6. Prodávající neprovozuje žádný systém pro mimosoudní urovnávání stížností kupujících, kupující má právo se obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru.
2.7. Podá-li kupující objednávku prostřednictvím některého prostředku komunikace na dálku, je prodávající povinen prostřednictvím některého prostředku komunikace na dálku neprodleně potvrdit její obdržení, současně je v takovém případě prodávající povinen zaslat kupujícímu elektronicky tyto obchodní podmínky v textové podobě.
2.8. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: http://www.coi.cz
Kupující může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese https://ec.europa.eu/consumers/odr/ .
Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v platném znění, ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění, a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na soud.
Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
3.1. Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinna uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.
3.2. Popis a specifikace zboží se může změnit bez předchozího upozornění. Obrázky mají pouze informativní charakter. Balení a vzhled balení zboží se může lišit.
3.3. Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků. Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávající uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.
3.4. Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
Ceny zboží a přepravy jsou stanoveny v korunách českých a jejich výše je rozhodná k okamžiku vytvoření objednávky kupujícím. Nepřevezme-li kupující zboží zasílané na dobírku a zboží se z takového důvodu vrátí zpět prodávajícímu, je kupující povinen nahradit prodávajícímu vzniklou škodu spočívající v nákladech na dopravu, prodávající je v takovém případě oprávněn odstoupit od kupní smlouvy.
3.5. Pro objednání zboží vyplní kupující objednávkový formulář ve webovém rozhraní obchodu. Objednávkový formulář obsahuje zejména informace o: • 3.5.1. objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu), • 3.5.2. úhradě kupní ceny zboží, údaje o způsobu doručení objednávaného zboží a • 3.5.3. informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).
3.6. Před odesláním objednávky prodávající je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil, a to i s ohledem na možnost zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávající kliknutím na tlačítko „ODESLAT OBJEDNÁVKU se závazkem k platbě“. Kupující se zavazuje k platbě za zboží a jeho objednáním přijímá návrh na uzavření kupní smlouvy. Údaje uvedené v objednávce jsou prodávající považovány za správné.
3.7. Odeslání objednávky se považuje za takový úkon kupujícího, který nepochybným způsobem identifikuje objednávané zboží, kupní cenu, osobu kupujícího, způsob úhrady kupní ceny, a je pro smluvní strany závazným návrhem kupní smlouvy. Podmínkou platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém formuláři, seznámení se s těmito obchodními podmínkami na webové stránce a potvrzení kupujícího o tom, že se s těmito obchodními podmínkami seznámil.
3.8. Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou (formou automaticky generované zprávy), a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském rozhraní či v objednávce (dále jen „elektronická adresa kupujícího“).
3.9. Prodávající je vždy oprávněna v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).
3.10. Návrh kupní smlouvy ve formě objednávky má platnost 7 (sedm) dnů.
3.11. Smluvní vztah mezi prodávající a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávající zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.
3.12. V případě, že některý z požadavků uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na elektronickou adresu kupujícího pozměněnou nabídku s uvedením možných variant objednávky a vyžádá si stanovisko kupujícího.
3.13. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena až akceptací kupujícího prostřednictvím elektronické pošty.
3.14. Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.
4.1. Na základě uzavřené kupní smlouvy je prodávající povinna dodat kupujícímu zboží dle objednávky kupujícího nejpozději do 14 pracovních dnů od vytvoření objednávky kupujícím (v závislosti na fyzické dostupnosti zboží). To neplatí u předobjednávek šafránových hlízek mimo sezónu. Zvolí-li kupující platbu převodem na účet, je prodávající povinna dodat objednané zboží do 10 pracovních dnů od připsání kupní ceny na účet prodávající (za předpokladu, že je zboží skladem). Kupující je povinen zaplatit kupní cenu dle vytvořené objednávky, jakož i náklady na přepravu ve výši zvolené kupujícím dle uvedeného ceníku.
Pokud si kupující rozhodl svůj nákup zrušit je povinnen o této skutečnosti informovat co nejdříve prodávajícího a požádat o storno objednávky. Ideálně ještě před jejím zpracováním.
Pokud kupující o skutečnosti, že nepožaduje plnění kupní smlouvy (dodání zboží), neinformuje prodávajícho a zásilka byla odeslána, nepřevzetím zásilky se nejedná o využití spotřebitelského práva kupujícího vrátit zboží do 14 dnů bez udání důvodu. Tato zákonem daná lhůta se začíná počítat teprve ode dne převzetí zboží! Naopak pokud kupující zásilku nepřevezme, porušuje občanský zákoník a všeobecné obchodní podmínky prodávajícího, se kterými před odesláním objednávky projevil souhlas.
4.2. Ceny zboží a přepravy jsou stanoveny v korunách českých a jejich výše je rozhodná k okamžiku vytvoření objednávky kupujícím. Nepřevezme-li kupující zboží zasílané na dobírku a zboží se z takového důvodu vrátí zpět prodávající, je kupující povinen nahradit prodávající vzniklou škodu spočívající v nákladech na dopravu, prodávající je v takovém případě oprávněna odstoupit od kupní smlouvy.
4.3. Informace o zboží a ceně uváděné prodávající jsou závazné s výjimkou zjevné chyby. Ceny jsou prezentovány včetně všech daní (např. DPH) a poplatků, kromě nákladů na doručení zboží. Informace o přijímaných způsobech platby:• platba předem bankovním převodem na č. účtu prodávající: 2100908322 / 2010 (měna účtu CZK pro platby v rámci ČR), vedený u FIO banky a.s., pobočka Zlín (dále jen „účet prodávající“)• zálohová faktura – platba předem na č. účtu prodávající: 2100908322 / 2010 (měna účtu CZK pro platby v rámci ČR), vedený u FIO banky a.s., pobočka Zlín (dále jen „účet prodávající“)• platba při předání zboží přepravcem (dobírka) Česká pošta s. p. v tomto případě je k ceně připočten poplatek na dobírkovné ve výši +39 Kč k ceně objednávky.
4.4. Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávající také náklady spojené se zabalením zboží a jeho dodáním, ve smluvené výši.
4.5. Kupní cena za objednávku s platbou předem je splatná do 1–3 dnů od uskutečnění objednávky bezhotovostním převodem na výše uvedený bankovní účet prodávající
4.6. Platbu objednávky může kupující provést na základě informací z potvrzujícího e-mailu, který obdrží po dokončení objednávky z rozhraní elektronického obchodu, ve kterém je uvedeno číslo objednávky, které je současně variabilním symbolem platby, případně může využít QR kód, který je na zálohové faktuře, kterou zasílá prodávající dodatečně po přijetí objednávky v samostatné e-mailové zprávě.
4.7. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávající.
4.8. Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávající kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.
4.9. Prodávající JE plátcem daně z přidané hodnoty. Ve smyslu ustanovení § 26, oddíl 1, zákona č. 235/2004 Sb. o DPH, vytvořením objednávky kupující souhlasí s tím, že daňový doklad / fakturu vystaví prodávající v elektronické podobě a zašle na elektronickou adresu kupujícího. V případě, že kupující nemá elektronickou adresu nebo požaduje zaslání faktury v tištěné podobě, oznámí tuto skutečnost prodávající při sjednání objednávky. Faktura bude zaslána v tištěné podobě jako součást zásilky se zbožím za poplatek +4 Kč.
4.10. Prodávající si vyhrazuje právo změnit cenu zboží oproti ceníku. Na tuto změnu je prodávající povinna upozornit kupujícího v případě, že kupující zašle objednávku po změně ceny zboží.
4.11. Kupující bere na vědomí, že mohou nastat případy, kdy nedojde k uzavření smlouvy mezi prodávající a kupujícím, a to zejména v případě, kdy kupující objedná zboží za cenu zveřejněnou omylem v důsledku chyby interního informačního systému, prodávající je oprávněna od kupní smlouvy odstoupit, a to i poté, co kupující obdržel e-mail potvrzující jeho objednávku. Prodávající v takovém případě kupujícího informuje o takové skutečnosti. Příklady, kdy může dojít k chybně zveřejněné ceně jsou zejména následující: • cena zboží je na první pohled nesprávná (např. nezohledňuje nákupní cenu);• u ceny zboží přebývá nebo chybí jedna či více cifer;• sleva na zboží přesahuje 50 %, aniž by zboží bylo součástí zvláštní marketingové kampaně či výprodejové akce označené speciálním symbolem.V případě pochybností, zda je zboží skutečně zlevněné či jde o zjevnou chybu v ceně zboží je proto kupující povinen kontaktovat prodávající a informaci o správnosti ceny si ověřit.
5.1. Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku, nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:
- 5.1.1. o dodávce zboží, jehož cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli prodávající a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy,
- 5.1.2. o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli prodávajícího,
- 5.1.3. o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu
- 5.1.4. o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze , jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně smíseno s jiným zbožím,
- 5.1.5. o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které kupující z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit,
- 5.1.6. o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich původní obal,
- 5.1.7. o dodávce novin, periodik nebo časopisů,
- 5.1.8. o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem kupujícího před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prodávající před uzavřením smlouvy sdělila kupujícímu, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy.
5.2. Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 5.1 či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů od převzetí zboží, přičemž v případě, že předmětem kupní smlouvy je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, běží tato lhůta ode dne převzetí poslední dodávky zboží. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávající odesláno ve lhůtě uvedené v předchozí větě.
5.3. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávající, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek. Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující elektronicky na e-mailovou adresu prodávající a následně je povinen telefonicky kontaktovat prodávající, zda-li toto odstoupení obdržela. Pro doručování odstoupení od smlouvy platí ustanovení čl. 14 těchto obchodních podmínek.
5.4. V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží musí být vráceno do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy prodávající. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávající, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou.
5.5. V případě odstoupení od smlouvy dle čl. 5.2 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijala. Prodávající je taktéž oprávněna vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než jí kupující zboží vrátí nebo prokáže, že zboží prodávající odeslal.
5.6. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněna jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
5.7. Do doby převzetí zboží kupujícím je prodávající oprávněna kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.
5.8. Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávající a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.
Vzor pro odstoupení od smlouvy je dostupný zde »
6.1. Prodávající při své činnosti dodržuje občanský zákoník. Objednávka vytvořená přes rozhraní e-shopu se řídí kupní smlouvou podle občanského zákoníku a prodávající ji považuje za závaznou. Vytvořením objednávky kupujícím je uzavřena řádná kupní smlouva. Za uzavřenou se považuje od okamžiku zaslání automatického potvrzení objednávky prodávající na e-mailovou adresu kupujícího.
6.2. Pokud si kupující rozhodl svůj nákup zrušit je povinen o této skutečnosti informovat co nejdříve prodávající a požádat o storno objednávky. Ideálně ještě před jejím zpracováním.
6.3. Pokud kupující o skutečnosti, že nepožaduje plnění kupní smlouvy (dodání zboží), neinformuje prodávající a zásilka byla odeslána, nepřevzetím zásilky se nejedná o využití spotřebitelského práva kupujícího vrátit zboží do 14 dnů bez udání důvodu. Tato zákonem daná lhůta se začíná počítat teprve ode dne převzetí zboží! Naopak pokud kupující zásilku nepřevezme, porušuje občanský zákoník a všeobecné obchodní podmínky prodávající, se kterými před odesláním objednávky projevil souhlas.
6.4. Po doručení zásilky na místo určení je kupující povinen zásilku převzít nebo vyzvednout z uložení. Pokud zásilka nebude převzata, nebude brán zřetel na žádné důvody a argumenty a na nepřevzetí zásilky bude nahlíženo jako na porušení kupní smlouvy vystavené podle občanského zákoníku a obchodních podmínek se všemi právnímu důsledky.
6.5. Prodávající je oprávněna požadovat úhradu vynaložených nákladů s nepřevzatým (nevyzvednutým) balíkem prokazatelně spojených. Jedná se o náklady na marně vynaložené poštovné, dobírkovné, balné případně jiné náklady, které souvisely například s úpravou objednaného zboží na míru kupujícího apod.
6.6. Prodávající spolupracuje na základě smluvního vztahu s provozovatelem webového serveru www.neprevzal.cz který provozuje neveřejnou databázi nespolehlivých zákazníků, kteří v minulosti nepřevzetím zásilky způsobili jiným provozovatelům e-shopů škody za marně vynaložené náklady na poštovné. Tato databáze je přístupná provozovatelům e-shopů na základě uzavřené smlouvy. Pokud prodávající zaznamená problém s nepřevzetím zásilky kupujícím, oznámí tuto skutečnost provozovateli této databáze a kupující je pro potřeby jiných provozovatelů e-shopů do této databáze zapsán. Z pohledu ochrany práv osobních údajů tento zápis nemá veřejný charakter a je pouze pro potřeby spolupracujících podnikatelů. Ti pak mohou využít svého práva a osobě zapsané v tomto seznamu nedodat své zboží na dobírku.
6.7. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinna dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání. Nepřevezme-li kupující zboží při dodání nebo nevyzvedne-li kupující zboží z pobočky České pošty nebo od jiného kupujícím zvoleného dopravce do sedmi (7) dnů, je prodávající oprávněna požadovat smluvní pokutu ve výši 120 Kč (slovy: jedno sto dvacet korun českých) a dále je oprávněna od kupní smlouvy odstoupit. Kupující je povinen rovněž zaplatit poplatek 100 Kč, pokud smluvní pokutu neuhradí dle elektronické výzvy a prodávající mu odešle elektronickou upomínku k jejímu zaplacení.
6.8. Při nezaplacení smluvní pokuty, budou podklady případu řešeny cestou právního zastoupení. Ve věci bude vydáno předběžné opatření soudu a dlužná částka navýšena o náklady řízení a bude vymáhána cestou výkonu rozhodnutí.
Balné je obsaženo v ceně zboží, mimo osobního vyzvednutí.
K doručení zboží v rámci ČR využívá prodávající přepravce Česká pošta s. p.
Ceny za dodání jsou uvedeny v samostatném dokumentu Dodací podmínky na stránkách www.safran-bio.cz
Od 1. 3. 2019 Česká pošta s. p. zavedla velikostní kategorie zásilek S (nejdelší strana do 35 cm), M (nejdelší strana do 50 cm), L (nejdelší strana do 100 cm), XL (nejdelší strana 240 cm). V případě, že bude při tvorbě objednávky systémem vybrána zásilka dle hmotnosti do určité kategorie ale dle rozměrů toto začlenění nebude odpovídat, bude zásilka manuálně změněna a zákazník bude kontaktován.
Lhůta pro dodání zboží je nejpozději do 30 dnů od uzavření kupní smlouvy (nebude-li oběma stranami výslovně smluveno jinak).
7.1. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě zvláštního požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy.
7.2. Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinna dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.
7.3. V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.
7.4. Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít a postupovat podle dále uvedeného postupu.
7.5. Prodávající neodpovídá za vady zboží v případě, kdy vadnost zboží byla způsobena po přechodu nebezpečí škody na zboží na kupujícího, zejména vyšší mocí, neodborným skladováním či zacházením ze strany kupujícího, případně zásahem třetí osoby, která nebyla oprávněna se zbožím manipulovat, a kupující takové manipulaci nezabránil, ačkoli k tomu byl povinen.
7.6 Případné nedostatky zboží, ať už množstevního či kvalitativního charakteru je třeba oznámit písemně a uplatnit u prodávající při přejímce zboží, nejpozději však v den převzetí zboží. Spolu s oznámením je třeba doložit kopii dokumentů vážících se ke zboží, zejména přepravního, nákladního a dodacího listu a kopii faktury. Na později uplatněné vady shora uvedeného charakteru nebude brán zřetel. Neuplatní-li kupující žádné námitky ohledně druhu a množství dodaného zboží v den převzetí, má se za to, že zboží bylo řádně dodáno.
7.7. Prodávající neodpovídá za vady zboží v případě, kdy vadnost zboží byla způsobena po přechodu nebezpečí škody na zboží na kupujícího, zejména vyšší mocí, neodborným skladováním či zacházením ze strany kupujícího, případně zásahem třetí osoby, která nebyla oprávněna se zbožím manipulovat, a kupující takové manipulaci nezabránil, ačkoli k tomu byl povinen.
7.8. Prodávající neodpovídá kupujícímu za škodu způsobenou zpožděním při dodání zboží, které vzniklo na straně dopravce.
7.9. Vady zboží zjevně vzniklé při dopravě je kupující povinen uplatnit u dopravce. Prodávající umožní kupujícímu uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči dopravci (Česká pošta s. p.). Podle Poštovních podmínek České pošty s. p., ustanovení pro Základní poštovní služby článek 42 (u zásilek Doporučené psaní, Doporučený balíček, Balík Do ruky a Balík Do Balíkovny podává reklamaci kupující, jako adresát zásilky) a to u kterékoliv pošty, a to ihned po dodání zásilky nebo nejpozději do 2 dnů po dodání zásilky s tím, že poštovní zásilka byla dodána poškozená nebo s úbytkem obsahu. Kupující musí zásilku předložit k reklamaci v tom stavu, v jakém byla dodána tzn. včetně vnějšího i vnitřního balení, nebo tento stav hodnověrně doložit jiným způsobem. Na základě reklamace dopravce zjistí, zda a v jakém rozsahu k poškození nebo k úbytku obsahu poštovní zásilky došlo. O zahájení reklamace vystaví dopravce kupujícímu písemný záznam. Dopravce následně zahájí vyřizování reklamace a rozhodne ve věci uznání nebo neuznání nároku na náhradu škody ve lhůtě 30 dní.
7.10 Vady zboží zjevně vzniklé při dopravě (pouze zásilky EMS), uplatňuje prodávající.
7.11 Pokud se vada, kterou má zboží při přechodu nebezpečí, projeví až později, má kupující nárok z vady zboží. Volba nároku z vady přísluší prodávající.
8.1. Šafrán (koření – sušené čnělky) prodávající dodává šafrán v plastové dóze, případně nouzově, v jiném vhodném alternativním obalu. Obecně platí, že papírové sáčky a plastové obaly jsou určené pouze pro přepravu a krátkodobé skladování. Nejdéle přípustná doba skladování šafránu v papírovém sáčku je 1 měsíc. Nejdéle přípustná doba skladování šafránu v plastové dóze, či jiné neprodyšně uzavíratelné nádobě se řídí datem minimální trvanlivosti. Šafrán není vhodné skladovat v otevřených nádobách a na přímém slunečním světle. Nejvhodnější pro dlouhodobé udržení vlastností, barvy a vůně je skladovat šafrán ve skleněné tmavé nádobě nebo nerezové nádobě s těsným víkem.
8.2. Šafrán (hlízky – sadbový materiál) prodávající dodává šafránové hlízky v papírovém sáčku, případně nouzově, v jiném vhodném alternativním obalu. Obecně platí, že papírové sáčky jsou určené pouze pro přepravu a krátkodobé skladování. Nejdéle přípustná doba skladování šafránových hlízek v papírovém sáčku jsou 3 dny. Prodávající doporučuje hlízky po doručení co nejdříve zasadit. Pro krátkodobé uskladnění hlízek před výsadbou jsou vhodné dobře větrané prostory (kůlna, sklep ap.), kde není vysoká vlhkost. Jako péči o zasazené hlízky po sezóně prodávající doporučuje odstranit bliznu se semeníkem ve chvíli, kdy opadají okvětní listy. Důležité je ponechat všechny zelené listy, které šafrán má. Z nich získává zásobní látky hlízka v půdě, a z nich příští rok zesílí a opět vykvete. Listy zežloutnou až v průběhu následujícího kvetení, pak je lze lehce odtrhnout. V případě rozhodnutí uskladnit hlízky po sezóně mimo půdu, je potřeba hlízky vykopat, uskladnit na suchém místě, nechat je do léta zaschnout, uzrát a koncem léta je možné je opět vysadit.
9.1. Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 občanského zákoníku).
9.2. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady. Prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující zboží převzal:
- 9.2.1. má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
- 9.2.2. se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- 9.2.3. zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
- 9.2.4. je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
- 9.2.5. zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
9.3. Ustanovení uvedená v čl. 9.2 obchodních podmínek se nepoužijí u zboží prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
9.4. Projeví-li se vada v průběhu 12 (dvanácti) měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
9.5. Práva z vadného plnění uplatňuje kupující u prodávající elektronicky. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy prodávající obdržela od kupujícího reklamované zboží.
9.6. Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávající za vady může upravit reklamační řád prodávající.
10.1. Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.
10.2. Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázána žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e) občanského zákoníku.
10.3. Prodávající je oprávněna k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
10.4. Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
11.1. Vzájemné spory mezi Prodávající a Kupujícím řeší obecné soudy. Spory je možné řešit i mimosoudně.
11.2. V případě, že dojde mezi Prodávající a Kupujícím ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může Kupující podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je: Česká obchodní inspekce Ústřední inspektorát – oddělení ADR Štěpánská 15 120 00 Praha 2 Email: adr@coi.cz Web: adr.coi.cz
11.3. Kupující může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
11.4. Tento postup není mediací dle zákona č. 202/2012 Sb., o mediaci, v platném znění, ani rozhodčím řízením podle zákona č. 216/1994 Sb., o rozhodčím řízením a výkonu rozhodčích nálezů, v platném znění, a jeho využitím není dotčeno oprávnění stran obrátit se se svým nárokem na soud.
11.5. Po dobu trvání jednání o mimosoudním urovnání sporu neběží ani nezačnou běžet promlčecí a prekluzivní lhůty podle občanského zákoníku, dokud jedna ze stran sporu výslovně neodmítne v jednání pokračovat.
12.1. Ochrana osobních údajů kupujícího, který je fyzickou osobou, je poskytována zákonem č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, ve znění pozdějších předpisů.
12.2. Kupující souhlasí se zpracováním těchto svých osobních údajů: jméno a příjmení, adresa bydliště, identifikační číslo, daňové identifikační číslo, adresa elektronické pošty, telefonní číslo a (dále společně vše jen jako „osobní údaje“).
12.3. Kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů prodávající, a to pro účely realizace práv a povinností z kupní smlouvy a pro účely vedení uživatelského účtu. Souhlas se zpracováním osobních údajů v celém rozsahu dle tohoto článku není podmínkou, která by sama o sobě znemožňovala uzavření kupní smlouvy.
12.4. Kupující bere na vědomí, že je povinen své osobní údaje (při registraci, ve svém uživatelském účtu, při objednávce provedené z webového rozhraní obchodu) uvádět správně a pravdivě a že je povinen bez zbytečného odkladu informovat prodávající o změně ve svých osobních údajích.
12.5. Zpracováním osobních údajů provádí prodávající jakožto správce. Kromě zaměstnanců smluvních přepravců dopravujících zboží nebudou osobní údaje prodávající bez předchozího souhlasu kupujícího předávány třetím osobám.
¨12.6. Osobní údaje budou zpracovávány po dobu neurčitou. Osobní údaje budou zpracovávány v elektronické podobě automatizovaným způsobem nebo v tištěné podobě neautomatizovaným způsobem.
12.7. Kupující potvrzuje, že poskytnuté osobní údaje jsou přesné a že byl poučen o tom, že se jedná o dobrovolné poskytnutí osobních údajů.
12.8. V případě, že by se kupující domníval, že prodávající provádí zpracování jeho osobních údajů, které je v rozporu s ochranou soukromého a osobního života kupujícího nebo v rozporu se zákonem, zejména jsou-li osobní údaje nepřesné s ohledem na účel jejich zpracování, může:
- 12.8.1. požádat prodávající nebo zpracovatele o vysvětlení,,
- 12.8.2. požadovat, aby prodávající nebo zpracovatel odstranil takto vzniklý stav.
12.9. Požádá-li kupující o informaci o zpracování svých osobních údajů, je mu prodávající povinna tuto informaci předat.
12.10. Autorská práva k obsahu odborných textů požívá Mgr. Lenka Žáčková, případně další subjekty (další fyzické a právnické osoby, jako dodavatelé) nabízeného zboží. Přejímání obsahu pouze v souladu s autorskými právy tohoto webu.
13.1. Prodávající nezasílá kupujícím žádné nevyžádané informací souvisejících se zbožím, službami nebo podnikem prodávající.
13.2. Kupující souhlasí s ukládáním tzv. cookies na jeho počítač. Počítačový program internetového obchodu využívá pro svou funkcionalitu soubory cookies, které jsou nepostradatelné pro chod aplikací nákupní košík, registrace, objednávka, uložení přihlášení. V případě, že je nákup na webové stránce možné provést a závazky prodávajícího z kupní smlouvy plnit, aniž by docházelo k ukládání tzv. cookies na počítač kupujícího, může kupující souhlas podle předchozí věty kdykoliv odvolat.
14.1. Oznámení týkající se vztahů prodávající a kupujícího, zejména týkající odstoupení od kupní smlouvy, musí být doručena poštou formou doporučeného dopisu, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. Oznámení se doručují na příslušnou kontaktní adresu druhé strany a považují se za doručené a účinné okamžikem jejich dodání prostřednictvím pošty, s výjimkou oznámení o odstoupení od smlouvy učiněného kupujícím, kdy je odstoupení účinné, pokud je oznámení kupujícím ve lhůtě pro odstoupení odesláno.
15.1. Prodávající umožňuje vytvoření předobjednávek pro účely získání přehledu poptávky zákazníků o určité druhy zboží. V období zahájení prodeje daného zboží bude mít k dispozici dostatek tohoto zboží a bude moci přednostně vyřídit objednávky zákazníků, kteří zaslali své předobjednávky v předstihu.
15.2. Předobjednávky soustřeďuje prodávající na specifické druhy sortimentu šafránových hlízek, a to zpravidla několik měsíců před zahájením řádného prodeje.
15.3. Dodání tohoto zboží není možné obvykle realizovat dříve než v uvedeném termínu, neboť se jedná o sezónní sortiment, který je k dispozici pouze v určitém období.
15.4. V případě vytvoření předobjednávky takového zboží je kupujícímu společně s tímto produktem vložen do nákupního košíku také virtuální produkt s názvem "PŘEDOBJEDNÁVKA". Zákazník je vyzván, aby věnoval pozornost sekci "Dostupnost: DODÁNÍ od XX / XXXX", kde je uveden termín, kdy bude zboží možné nejdříve dodat.
15.5. U předobjednávek zboží prodávající upozorňuje kupující, že v některých případech cena takového zboží může odpovídat ceně z minulého období (sezóny) anebo je cena pouze předběžná. Výsledná cena zboží se tak může lišit. O změně ceny bude prodávající kupujícího informovat. Kupní cena zboží bude stanovena až po naskladnění zboží prodávající. Případný rozdíl mezi uhrazenou odhadovanou cenou a kupní cenou bude ze strany prodávající vrácen, nebo kupujícím doplacen před dodáním zboží, pokud se kupující nerozhodne předobjednávku zrušit.
15.6. Prodávající si u zboží, které lze předobjednat, vyhrazuje právo změnit termín dodání. V případě podstatné změny termínu dodání (tj. 60 dní) má kupující právo od smlouvy odstoupit. Změní-li se okolnosti, z nichž prodávající vycházela v okamžiku předobjednání zboží kupujícím do té míry, že na prodávající nebude možné rozumně požadovat, aby byla předobjednávkou vázána, má prodávající právo předobjednávku zrušit bez dalšího a následně o tom informovat kupující.
15.7. Za založení předobjednávky na vybrané druhy zboží požaduje prodávající od kupujícího na základě zaslané zálohové faktury poskytnutí finanční zálohy. Ta bude v okamžiku dostupnosti zboží a před jeho dodáním kupujícímu, zúčtována ve formě odpočtu a kupujícímu bude vystavena řádná faktura ponížená o odpočet zálohy. Tato platba v okamžiku jejího připsání na bankovní účet prodávající je vedena jako přijatá záloha.).
16.1. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných právních předpisů.
16.2. Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotknutá platnost ostatních ustanovení. Změny a doplňky kupní smlouvy či obchodních podmínek vyžadují písemnou formu.
16.3. Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávající v elektronické podobě a není přístupná.
16.4. Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro odstoupení od kupní smlouvy. Formulář ke stažení zde ».
16.5. Prodávající neodpovídá kupujícímu za výsledek vzejití výsadby zasazených hlízek, jelikož toto je závislé na dalších faktorech. Zejména na způsobu uskladnění sadebního materiálu, pokud nebyl ihned po dodán zasazen podle návodu, zásobení půdy živinami, typu půdy, její propustnosti a provedení způsobu výsadby. Nesprávný způsob skladování či provedení sadby, kultivace pozemku a další nepředvídatelné okolnosti mohou mít negativní vliv na výsledné vykvetení a produkci šafránových čnělek. Prodávající nepřebírá odpovědnost za škody způsobené odlišným použitím ani nepředvídatelnými klimatickými nebo přírodními podmínkami, které nastanou v rozmezí výsadby, pěstování a sklizně.
Ostatní zde neuvedené záležitosti se řídí občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.), zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.) a dalšími právními předpisy, ve znění pozdějších právních předpisů.
Smlouva a otázky související se řídí českým právem.
Změny obchodních podmínek v jiné, než oboustranně odsouhlasené písemné formě jsou vyloučeny.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 01. 01. 2023 a ruší předchozí znění VOP včetně jejích součástí.
Přílohy VOP:
- Příloha č. 1: Reklamační řád
- Příloha č. 2: Formulář pro odstoupení od smlouvy